Will Intelligent Speed Assist (ISA) technology be coming to the UK soon?

Zal Intelligent Speed ​​Assist (ISA)-technologie binnenkort in het Verenigd Koninkrijk beschikbaar zijn?

Snelheidslimieten in het Verenigd Koninkrijk - Alles wat u moet weten Lezing Zal Intelligent Speed ​​Assist (ISA)-technologie binnenkort in het Verenigd Koninkrijk beschikbaar zijn? 4 minuten Volgende Snooper en Road Angel spannen zich in om 4 nieuwe producten te testen op Caravan Camping & Motorhome Show

Deze zomer komt er een grote wijziging in de Europese verkeerswetgeving aan. Ondanks de Brexit zal dit waarschijnlijk gevolgen hebben voor Britse bestuurders, van individuele autobezitters tot wagenparkbeheerders met duizenden voertuigen.

Het goede nieuws is dat wij hier al meer dan 15 jaar aan voldoen. Als u een Road Angel hebt, dan helpen wij u graag verder. En als u dat niet hebt, lees dan verder!

Er is nieuws dat de Europese Commissie heeft bepaald dat elk voertuig dat op of na 6 juli 2022 in Europa wordt geproduceerd, moet zijn uitgerust met Intelligent Speed ​​Assist (ISA)-technologie.

Fabrikanten kunnen kiezen uit een aantal audio- en vibratiesystemen die zijn ontworpen om bestuurders te waarschuwen wanneer ze de maximumsnelheid overschrijden. Deze omvatten cascade-akoestische en/of vibrerende waarschuwingen, "haptische feedback via het gaspedaal" en een snelheidsregelfunctie.


Volgens de Europese Commissie wordt de ISA-technologie vanaf juli 2024 verplicht voor alle nieuwe auto’s die verkocht worden .

Alleen voertuigen die vóór deze datum al in het verkeer waren, komen in aanmerking voor vrijstelling.

 

Bij Road Angel geloven we in veiligheid, maar is de EU ISA-technologie eigenlijk wel veilig?

 

De eerste tekenen zijn enigszins geruststellend.

 

De EC heeft duidelijk gemaakt dat de technologie overschrijfbaar zal zijn – een functie waarvan wij geloven dat deze van vitaal belang is om de veiligheid van bestuurders te waarborgen in de gevaarlijkste situaties. Het systeem “werkt met” bestuurders en beperkt hun vermogen om “op elk moment tijdens het rijden te handelen” niet, wat betekent dat als u echt in de problemen zit en snel moet handelen, u dat nog steeds kunt doen.

 

Met de audio- en vibratiegebaseerde opties komt er eerst een optische waarschuwing als u de limiet overschrijdt, gevolgd door een audiobericht als u niet reageert. De EC benadrukt dat deze technologie niet ingrijpt in het rijproces, maar dat het simpelweg is ontworpen om u te waarschuwen voor uw snelheid.

 

De haptische (op aanraking gebaseerde) optie “duwt de voet van de bestuurder zachtjes terug om de bestuurder bewust te maken en te helpen af ​​te remmen.” Ook dit zal overschrijfbaar zijn, zodat bestuurders niet in lastige situaties terechtkomen.

 

Bij het indienen van de voorstellen stuitte de EC op enige weerstand van de Europese Raad voor Transportveiligheid (ETSC). Deze raad pleitte voor technologie die de motor van een auto automatisch uitschakelt als de maximumsnelheid wordt overschreden.

 

De ETSC heeft de wetgeving nu echter verwelkomd. Je zou kunnen stellen dat het uitschakelen van de motor van een voertuig halverwege de reis bestuurders een andere reeks gevaren oplevert – iets dat ongetwijfeld van invloed is geweest op het denken van de EC.

 

Antonio Avenoso, directeur van de ETSC, zei dat de nieuwe regels een "enorme stap voorwaarts" zijn in het streven om verkeersdoden te voorkomen en dat ze jaarlijks maar liefst 25.000 levens kunnen redden.

 

Hij zei: “Dankzij deze wetgeving worden de nieuwste veiligheidstechnologieën standaard op nieuwe voertuigen in Europa gemonteerd.

 

“Belangrijk is dat de nieuwe eisen ook de veiligheid van alle weggebruikers zullen verbeteren, niet alleen van de inzittenden van voertuigen.”

 

De Intelligent Speed ​​Assist (ISA)-technologie komt mogelijk binnenkort naar het Verenigd Koninkrijk en hier bij Road Angel ondersteunen we elke wetgeving die veiligheid op Britse wegen voorop stelt.

 

Aangezien de EU ISA-technologie is ontworpen om geen afleidende ingrepen te doen en bestuurders daardoor een aanzienlijke mate van controle te geven, denken wij dat dit allemaal goed is.

 

Vergeet niet dat wij bij Road Angel deze technologie al sinds 2006 in ons assortiment hebben. Wilt u voldoen aan de eisen, blijf dan gewoon ons bekroonde productassortiment gebruiken.

 

Als u nog geen Road Angel heeft, kunnen wij u veel tijd en moeite besparen, en ook nog eens geld, vooral als u over een wagenpark beschikt!