Driven to Distraction

Afgeleid worden

Drijfveer.

Het zit in ons allemaal.

De drang om grootsheid te bereiken. De drang om een ​​echte positieve verandering te maken. De drang om de beste te zijn.

Dit zijn allemaal zaken waarmee wij bij Road Angel werken.

Ons doel is om de wegen zo veilig mogelijk te maken, zodat we de wereldwijde doelstelling van de Verenigde Naties kunnen bereiken: nul verkeersdoden in 2050.

Trends laten zien dat het aantal ongelukken op de weg over het algemeen elk jaar vrijwel consistent afneemt, waarbij het Verenigd Koninkrijk een van de veiligste landen is om in te rijden. Maar totdat we het doel van de VN bereiken, kan er altijd meer worden gedaan.

De waarheid is dat verkeersdoden en zelfs gewonden volledig te voorkomen zijn. Met de juiste maatregelen kunnen en moeten we het beter doen. Het is daarom bemoedigend dat de Britse overheid gedurfde maatregelen heeft genomen door het gebruik van een handheld-apparaat tijdens het rijden sinds 25 maart 2022 illegaal te maken.

Mobiele telefoons zijn een primaire bron van afleiding voor bestuurders, waarbij onderzoek aantoont dat er een verhoogd risico is om betrokken te raken bij een verkeersongeval terwijl u mobiele telefoons gebruikt. Het is dan ook niet verrassend dat een derde van de 40 miljoen bestuurders in Groot-Brittannië, wat neerkomt op 13 miljoen mensen, aangeeft dat het gebruik van mobiele telefoons door bestuurders hun grootste zorg is.

De Wegenverkeerswet, verwijzend naar bestaande wetten, bepaalt dat het illegaal is om de telefoon vast te houden en te gebruiken tijdens het rijden, inclusief:

Zolang het apparaat is gemonteerd in een ruimte die het zicht op de rijscène voor u niet belemmert en het apparaat niet specifiek wordt vastgehouden, is het gebruik van het apparaat toegestaan. In wezen zijn deze maatregelen bedoeld om afleiding van de bestuurder te verminderen, wat de oorzaak is van de meeste verkeersincidenten. Dit betekent dat als een bestuurder minimaal met het apparaat communiceert zonder het vast te houden, vooral als het de visuele aandacht niet van de weg afleidt, er geen wettelijke verboden zijn tegen het gebruik van dat apparaat.

Wat dit betekent voor onze apparaten is dat het volkomen legaal is om ermee te interacteren tijdens het rijden, zolang je ze maar niet vasthoudt, omdat dit als afleiding zou worden beschouwd. Overigens toonde een recent onderzoek dat we uitvoerden aan dat bestuurders zichzelf minder afgeleid vonden door het gebruik van onze apparaten, met verschillende rijmaatregelen, zoals snelheidscontrole en gevaarperceptie, die verbeterd waren.

We hebben ook een nieuwe app die wordt ontwikkeld en die zal worden uitgeprobeerd door mensen in onze RARE-club (Road Angel-enthousiastelingen) , voordat deze wordt uitgerold naar al onze klanten. Dit zal ons in staat stellen om nog nauwkeurigere informatie van onze klanten te verkrijgen om de updates van onze database efficiënter en nauwkeuriger te maken. Het minimaliseren van afleiding stond voorop bij de ontwikkeling van de app, daarom wordt deze zo ontworpen dat gebruikers met de app kunnen interacteren zonder dat ze naar de app zelf hoeven te kijken tijdens het rijden.

Dit is het topje van de ijsberg van wat komen gaat. Houd deze ruimte in de gaten. De weg naar het bereiken van het VN-doel is hobbelig, maar we zijn er al mee bezig. We zijn vastbesloten om het einde te bereiken. En niet alleen dat, we zouden ook graag uw bijdrage horen, dus neem contact met ons op als u opmerkingen wilt indienen. Laten we deze soloreis omzetten in een konvooi.