What's Happening to Gap Insurance & how Dash Cams can help

Wat gebeurt er met Gap Insurance en hoe Dash Cams kunnen helpen?

Dashcams: wel of niet screenen? Lezing Wat gebeurt er met Gap Insurance en hoe Dash Cams kunnen helpen? 4 minuten Volgende 10 verkeersregels die u kunnen verrassen

Een gat in de markt: waarom autodealers dashcams zien als een nieuwe manier om bestuurders bescherming en waarde te bieden

Daarom overwegen autodealers nieuwe manieren om Britse bestuurders bescherming en gemoedsrust te bieden, nadat de verkoop van nieuwe Gap-verzekeringen vorige week werd stopgezet.

Door deze maatregel lopen autobezitters het risico dat ze bij een ongeluk met lege handen achterblijven. Bovendien lopen dealers het risico financiële verliezen te lijden.

Steeds meer automobilisten maken gebruik van dashcams om verzekeringsclaims snel en eerlijk te kunnen afhandelen. Daarom overwegen dealers om de apparaten aan te bieden bij de verkoop van auto's. Op die manier kunnen ze de waarde van de auto's van hun klanten beschermen vanaf het moment dat ze het tankstation verlaten.

Door dashcams toe te voegen aan hun aanbod van extra's, kunnen dealers een populaire nieuwe manier creëren om hun klanten meerwaarde te bieden en tegelijkertijd hun werknemers te motiveren.

Een nieuwe uitdaging voor autodealers

Het nieuws dat de FCA aan verzekeraars heeft geschreven vanwege zorgen over de opzet van Gap Insurance in alle distributiekanalen, heeft ertoe geleid dat dealers de verzekering niet meer kunnen aanbieden naast de verkoop van nieuwe auto's.

De GAP-verzekering dekt het verschil tussen de waardevermindering van de auto sinds de aankoop en het bedrag dat verzekeraars doorgaans uitkeren in geval van een 'totaal verlies'-claim.

Zorgelijk is dat het op dit moment nog niet duidelijk is wanneer en in welke vorm autodealers hun klanten weer een extra verzekering kunnen aanbieden.

Nu de kosten van levensonderhoud nog steeds hoog zijn, zoeken zowel automobilisten als dealers naar nieuwe manieren om de waarde van hun auto te beschermen en waar mogelijk te verhogen.

En het nieuws dat de verkoop van Gap-verzekeringen zou moeten worden opgeschort, heeft dat proces alleen maar versneld. Dashcams worden nu gezien als een belangrijke oplossing, die een win-winsituatie biedt voor zowel de automobilist als de dealer.

Nieuwe autokopers de bescherming bieden die ze wensen

Veel automobilisten vertrouwen erop dat ze bij aankoop van hun voertuig een GAP-verzekering afsluiten bij de dealer. Ze weten immers hoeveel hun nieuwe bezit waard is en willen die waarde zo goed mogelijk beschermen.

Net als de Gap-verzekering worden dashcams door consumenten en de branche gezien als een effectieve manier om de waarde van een voertuig te beschermen en tegelijkertijd extra voordelen voor bestuurders te bieden.

Als u een dashcam bezit, kunt u uw autoverzekeringspremie vanaf het begin met wel 20% verlagen en uw no-claimkortingen in de toekomst beschermen.

Maar het allerbelangrijkste is dat ze bestuurders het bewijs leveren dat ze nodig hebben om een ​​claim te winnen en bescherming bieden tegen fraude.

Het is dit niveau van beveiliging en waarde dat ervoor zorgt dat het aantal dashcams in het Verenigd Koninkrijk toeneemt. Dealers beseffen dat het aanbieden van dit niveau van bescherming bij de verkoop zinvol is, zowel voor de automobilist als voor hun bedrijf.

Een markt met een enorm potentieel

Er is een aanzienlijk groeipotentieel voor de dashcammarkt. Naar schatting is slechts 18% van de voertuigen in het Verenigd Koninkrijk momenteel uitgerust met een dashcam.

Uit een onderzoek van een bekende verzekeringsmaatschappij van vorig jaar bleek dat 82% van de mensen zonder dashcam van gedachten zou veranderen als ze wisten dat hun autoverzekering hierdoor goedkoper zou worden.

Autodealers die hun winst aanzienlijk willen verhogen, zien dit enorme groeipotentieel als een belangrijke kans.

Nu de toekomst van Gap Insurance onzeker is, is er geen enkel ander product dat automobilisten dezelfde mate van directe waarde biedt in termen van bescherming en lagere verzekeringskosten als dashcams. Tegelijkertijd krijgen dealers de kans om in te spelen op een veilige, winstgevende en groeiende markt.

Bij de aankoop van een fonkelnieuwe auto willen bestuurders vooral de waarde van hun bezit beschermen.

Gap Insurance heeft dit doel in het verleden gediend, maar slimme autodealers beginnen te beseffen dat er nieuwe, betere manieren zijn om bestuurders waarde te bieden, personeel te stimuleren en de winst te verhogen - en dit is in de vorm van dashcams.

Let op de kloof

Bent u een autodealer die op zoek is naar nieuwe manieren om de winst te verhogen en de kloof te dichten die Gap Insurance achterlaat? Laten we het dan hebben over dashcams en verkeersveiligheid.

Stuur me een bericht op LinkedIn of mail me op gary.digva@ipiltd.net

Ik hoor graag van je.

Bedankt voor het lezen!