The Future of Electric Cars: Advancements and Trends Predictions

De toekomst van elektrische auto's: Voorspellingen over ontwikkelingen en trends

10 Essentiële Auto Onderhoudstips voor Beginners Lezing De toekomst van elektrische auto's: Voorspellingen over ontwikkelingen en trends 8 minuten Volgende Zijn snelheidscamera's legaal in het Verenigd Koninkrijk?

Dus wat is de toekomst van elektrische auto's? Elektrische voertuigen, of EV's, zijn momenteel helemaal in de mode, waarbij autofabrikanten nieuwe en innovatieve manieren vinden om elektrische auto's aan de massa te introduceren. Omdat de technologie nog relatief nieuw en fris is, zijn er eindeloze mogelijkheden voor functies en ontwikkelingen op dit gebied.

Ga met ons mee op reis door de toekomst van elektrische auto's. Pak een kopje thee en kom weer op krachten met onze trendvoorspellingen.

Batterijen met groot bereik

Dit is een opkomende technologie en zal worden gebruikt voor elektrische auto's, vrachtwagens, boten en vliegtuigen. Langeafstandsbatterijen worden momenteel onderzocht en ontwikkeld door grote EV-bedrijven. Deze nieuwe, innovatieve langeafstandsbatterij voor EV's zal een bereik van meer dan 500 mijl hebben in een auto en zal bestaan ​​uit een solid-state batterij die meer dan 1.000 keer volledig kan worden opgeladen - wat zou resulteren in meer dan 500.000 mijl voor de levensduur van één batterij.

Zodra alle problemen met vaste-stofbatterijen zijn opgelost, kunnen we verwachten dat fabrikanten van elektrische auto's de gebruikelijke lithium-ionbatterijen geleidelijk zullen afschaffen, zullen overstappen op lithium-metaalbatterijen en uiteindelijk op vaste-stofbatterijen. Het duurt dus nog een aantal jaren voordat elektrische auto's een levensduur van 800.000 kilometer hebben!

Ingebouwde Dashcams

Omdat verkeersveiligheid van het grootste belang is voor de toekomst, met introducties als slimme snelwegen, kunnen we verwachten dat dashcams rechtstreeks vanuit de fabriek in nieuwe auto's worden ingebouwd, als onderdeel van het installatieproces van elektronica. Het enige dat dit in de weg staat, zijn privacywetten, aangezien dashcams in sommige landen worden gezien als een inbreuk op de privacy. Een paar voorbeelden hiervan zijn dat dashcams in Frankrijk alleen kunnen worden gebruikt om de beelden aan de politie te sturen, terwijl openbaar gebruik van dashcams in Oostenrijk of Portugal regelrecht verboden is.

We kunnen zien dat de eerste voertuigen die deze fabriek ingaan, elektrische voertuigen zullen zijn. De reden hiervoor is dat elektrische voertuigen de grenzen van de technologie testen, dus we kunnen grotere en extravagantere ontwikkelingen verwachten.

Hoe dan ook, wij vinden dat dashcams die af-fabriek worden geleverd, geweldig zijn en de verkeersveiligheid enorm verbeteren. Sommige landen zullen uiteindelijk hun beleid aanpassen en het gebruik van dashcams toestaan, in welke vorm dan ook. Wij hopen dat ook!

Snelheidscamera-detectoren en snelheidswaarschuwingsapparaten

Als we onze trend van verkeersveiligheid voortzetten, zien we dat elektrische voertuigen worden uitgerust met snelheidscameradetectoren of snelheidswaarschuwingsapparaten als minimum. Als we bruut eerlijk zijn, worden snelheidscameradetectoren minder snel geïnstalleerd, maar we kunnen er gerust van uitgaan dat snelheidswaarschuwingsapparaten, die de bestuurder waarschuwen als hij de maximumsnelheid overschrijdt, af-fabriek worden geïnstalleerd als een methode van verkeersveiligheid.

Omdat elektrische voertuigen een proeftuin vormen voor nieuwe technologieën, kunnen we verwachten dat deze in de nabije toekomst worden geïmplementeerd, mits de apparaten legaal zijn.

Digitale cockpits en digitale dashboards

Een volledig digitale cockpit, met een digitaal dashboard voor de bestuurder, is absoluut de toekomst voor EV's. Met alle vereiste meetgegevens en meters die bij een EV horen, is een digitaal dashboard de enige manier om deze te presenteren. Digitale cockpits integreren ook een alles-in-één infotainmentsysteem, dat goed aansluit bij het digitale dashboard en meer connectiviteit en interactiviteit biedt dan ooit.

Hoewel de meeste auto's standaard zijn uitgerust met een digitaal dashboard en een ingebouwd infotainmentcentrum, missen veel auto's tegenwoordig deze essentiële connectiviteit en interactiviteit. We kunnen niet wachten tot digitale cockpits overal beschikbaar zijn - dit is er zeker een waar we achterlopen!

Draadloos opladen in de auto

Draadloos opladen?

Geweldig!

Draadloos opladen in de auto?

Wauw.

Draadloos opladen in de auto is echter realistischer dan u denkt. In Zuid-Korea zijn er al testen gestart via Genesis.

Simpel gezegd rijdt u met uw auto op de draadloze oplaadplaat, die vervolgens draadloos verbinding maakt met de accu van de elektrische auto. Deze accu bevindt zich normaal gesproken aan de voorkant van de auto, op de plek waar de motor zich bevindt.

Zodra u erop bent gereden, wordt de auto veilig op zijn plaats vergrendeld. Bovendien wordt de auto gegarandeerd opgeladen, zonder dat iemand u kan storen. Er is namelijk niets om mee te rommelen!

Wij zijn dol op het idee van draadloos opladen van uw auto. Met de turbolevensstijl die we allemaal hebben, hoeft u alleen maar aan te komen rijden en te rijden. U hoeft niet te klooien met het aansluiten van uw elektrische auto en controleren of deze wel opgeladen is.

Zelfrijdende elektrische voertuigen

Zelfrijdende technologie bestaat eigenlijk al een paar jaar, met Vision-auto's en sommige EV's die deze manier van rijden omarmen. Hoewel het in sommige delen van de wereld nog steeds illegaal is, zijn zelfrijdende auto's in de VS een enorme trend, vooral in de technologiehubs van Amerika.

Zelfrijdende EV's zijn precies wat ze op het blik zeggen, zelfrijdende elektrische voertuigen. Ze rijden letterlijk zichzelf, met behulp van camera's, sensoren en andere veiligheidsvoorzieningen - maar het is belangrijk dat u de controle over het voertuig behoudt terwijl het zichzelf bestuurt.

We kunnen verwachten dat in de toekomst steeds meer elektrische voertuigen deze zelfrijdende technologie gaan gebruiken, naarmate we steeds meer richting een autonoom ecosysteem gaan.

Snel opladen

Enkele recente ontwikkelingen maken een doorbraak mogelijk voor "snel opladen" of superladen. Dit is een technologie waarbij de manier waarop EV's worden opgeladen binnen 10 minuten van 0% naar 80% lading gaat.

De technologiegoeroes achter snelladen zijn nog steeds bezig met het testen en optimaliseren van deze technologie om de beste resultaten en de beste methode voor de haalbaarheid van deze methode te behalen. Zo kunnen ze de voordelen afwegen tegen de nadelen, die variëren van schade aan de batterij tot problemen.

Deze technologie maakt elektrische auto's een haalbare optie voor iedereen, ook voor mensen die niet in de buurt van laadpunten voor elektrische auto's wonen en thuis moeten opladen, of voor mensen die niet de mogelijkheid hebben om hun auto langere tijd bij een laadpunt te laten staan.

EV-zonnepanelen

Momenteel beschikken zonnepanelen nog niet over de technologie of het raamwerk om voldoende elektriciteit te produceren voor uitsluitend elektrische voertuigen. Maar we kunnen ons voorstellen dat in de toekomst draagbare zonnepanelen of zonnepanelen in het dak ervoor kunnen zorgen dat elektrische voertuigen toch een bepaalde hoeveelheid elektriciteit kunnen opslaan.

Het probleem met zonnepanelen is dat ze veel zonlicht nodig hebben om op te laden, en het oppervlak van een voertuig is doorgaans niet groot genoeg om de elektrische velden te huisvesten. Dat gezegd hebbende, vooruitgang in de zonnepaneelindustrie zou EV's in staat kunnen stellen om door te breken met hun eigen krachtige mini-zonnepanelen die EV's van stroom kunnen voorzien en elektriciteit kunnen opslaan.

"Aanpasbare" elektrische voertuigen

We bedoelen niet een paar 21" lichtmetalen velgen of een wrap om je EV - we bedoelen het aanpassen van de prestaties vanuit de cockpit. Sommige EV-gebruikers hebben slechts minimale hoeveelheden vermogen nodig om door het Verenigd Koninkrijk te reizen, waarbij ze de voorkeur geven aan bereik boven prestaties - terwijl sommige EV-gebruikers de pure acceleratie van een elektromotor verkiezen.

Wij denken dat alle toekomstige elektrische auto's een zeer aanpasbare interface zullen hebben, hetzij in de fabriek of in het digitale dashboard. Deze interface varieert van de lichtkleur tot het uitschakelen van bepaalde functies om de batterij te sparen en vervolgens meer of minder vermogen toe te wijzen op basis van uw rijstijl.

Automatisch koppelen

Diesels zijn dus doorgaans de ultieme trekmotor. Hoge koppelwaarden gecombineerd met brandstofefficiëntie maken diesels de perfecte trekvoertuigen. Dat was totdat de overheid een grens stelde voor dieselgebruik - en terecht gezien de milieugevolgen die diesels veroorzaken.

We kunnen zien dat elektrische voertuigen worden aangepast om de perfecte trekvoertuigen te zijn, met 4WD-systemen en de nieuwste aandrijvingsmoderne voorzieningen die daarbij helpen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de geweldige functies die worden gecreëerd, genaamd auto-hitching, die - zoals het op het blik staat - automatisch een aanhanger of caravan aankoppelt.

"Apple CarPay"

Apple CarPay? Bedoelen we niet Apple CarPlay?

Nee hoor, dat doen we niet!

Dus, je hebt wel eens gehoord van Apple Pay en Apple CarPlay, toch? Wat als je voor dingen zou kunnen betalen door simpelweg draadloos verbinding te maken met apparaten in de buurt en je vingerafdruk of gezichtsherkenning in de auto te gebruiken om de aankoop te verifiëren?

Hoewel er veel veiligheidsrisico's bestaan, zou het hetzelfde concept zijn als het gebruiken van je telefoon om te betalen via Google Pay of Apple Pay,