How do Speed Cameras enhance road safety?

Hoe verbeteren snelheidscamera's de verkeersveiligheid?

Snelheidscamera's - publieke vijand #1 op onze wegen. We willen ergens komen; snel, maar snelheidslimieten houden ons tegen, met snelheidscamera's die elke. enkele. automobilist. op de weg in de gaten houden. Nu is dit niet bepaald een slechte zaak, aangezien deze snelheidscamera's normaal gesproken worden gehandhaafd in gebieden met een hoog risico, waar ongelukken lijken te gebeuren - dus verhogen snelheidscamera's de verkeersveiligheid?

    Het doel van snelheidscamera's

    Snelheidscamera's meten de snelheid van voertuigen met behulp van verschillende technologieën. De meest voorkomende zijn radar, LIDAR (Light Detection and Ranging) en systemen voor het meten van de gemiddelde snelheid:

    Radarsnelheidscamera's:

    Deze camera's maken gebruik van het Doppler-effect om de snelheid van een voertuig vast te leggen. Ze sturen radargolven uit die, wanneer ze een bewegend voertuig raken, worden teruggekaatst met een verandering in frequentie. Deze frequentieverschuiving is wat de camera gebruikt om de snelheid van het voertuig te berekenen. Voertuigen die harder rijden dan de maximumsnelheid worden gefotografeerd als bewijs van de overtreding.

    De effectiviteit van radartechnologie hangt af van het vermogen om de snelheid snel en nauwkeurig te meten. Daarmee is radar een betrouwbaar hulpmiddel bij verkeershandhaving.

    LIDAR-snelheidscamera's:

    LIDAR-camera's gebruiken lichtpulsen om te bepalen hoe snel een auto rijdt. De camera zendt een reeks lichtstralen uit naar een voertuig en meet de tijd die elke straal nodig heeft om terug te worden gereflecteerd naar de sensor. Dit tijdsinterval wordt vervolgens gebruikt om de afgelegde afstand in een korte tijd te berekenen, en zo de snelheid van het voertuig te berekenen.

    Als een auto de maximumsnelheid overschrijdt, registreert het apparaat de overtreding. De precisie van LIDAR is gunstig voor het lokaliseren van individuele voertuigen die te hard rijden, zelfs in druk verkeer.

    Systemen voor het meten van de gemiddelde snelheid:

    Ook bekend als time-over-distance systemen, berekenen deze de gemiddelde snelheid van een voertuig door de tijd te registreren die het kost om tussen twee punten te reizen. Camera's worden op zowel het begin- als eindpunt van een bekende afstand geplaatst. De tijd die een voertuig nodig heeft om deze afstand af te leggen, wordt gebruikt om de gemiddelde snelheid te berekenen.

    Als de gemiddelde snelheid van een voertuig hoger is dan de wettelijke limiet voor de weg, wordt het gemarkeerd als een overtreder. Dit systeem bevordert consistente naleving van snelheidslimieten over langere afstanden, wat effectief is bij het beteugelen van aanhoudend snelheidsgedrag.

    Hoe snelheidscamera's de verkeersveiligheid verbeteren

    Afschrikwekkend effect

    De aanwezigheid van snelheidscamera's langs de kant van de weg weerhoudt weggebruikers ervan te hard te rijden met de mogelijke gedachte een boete te krijgen. Referentiestudies laten een afname zien in snelheidsovertredingen in gebieden met gemarkeerde, zichtbare snelheidscamera's.

    Vermindering van verkeersongevallen

    Er is in het Verenigd Koninkrijk uitgebreid onderzoek gedaan naar de impact van snelheidscamera's op de verkeersveiligheid. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat ze effectief zijn in het verminderen van zowel verkeersongevallen als verkeersdoden.

    Een studie gepubliceerd in PMC :

    Uit een uitgebreid overzicht blijkt dat snelheidscamera's hebben geleid tot een vermindering van het aantal verkeersongevallen (RTC's). De geschatte effecten lopen sterk uiteen: van 0% tot wel 55% in sommige gebieden. (Bron: PMC )

    Onderzoek gepubliceerd in Science Direct :

    Analyse van in serie opgestelde snelheidscamera's toonde een gemiddeld effect van een afname van 38,6% in verkeersdoden. De studie suggereerde ook een afname in het aantal ernstig gewonden, hoewel dit statistisch niet significant was. (Bron: Wetenschap Direct )

    Studie van de London School of Economics :

    Deze studie concludeerde dat snelheidscamera's effectief zijn in het verminderen van het aantal verkeersongelukken en doden. Het onderzoek wees op een duidelijke correlatie tussen het gebruik van snelheidscamera's en verbeterde verkeersveiligheid. (Bron: (LSE )

    Feitenblad van de Royal Society for the Prevention of Accidents (RoSPA) :

    Een onderzoeksstudie van RoSPA toont ook aan dat snelheidscamera's botsingen en dodelijke slachtoffers verminderen. De studie biedt een gedetailleerd onderzoek naar de effectiviteit van snelheidscamera's in verschillende contexten in het Verenigd Koninkrijk. (Bron: RoSPA )

    Levens redden

    Dr. Claire Corbett's, samen met haar team van onderzoekers, onderzoek, dat over het algemeen positief was over de introductie van snelheidscamera's, informeerde het DETR-besluit om snelheidscamera's landelijk uit te rollen. Vier uitspraken die in het onderzoek werden ontwikkeld, werden onderdeel van de benchmarkcriteria die worden gebruikt om de publieke opinie over snelheidscamera's te beoordelen en zijn sinds 2008 opgenomen in lokale audits van houdingen ten opzichte van snelheidscamera's.

    Later onderzoek heeft geconcludeerd dat levens zijn gered door de installatie van snelheidscamera's, dus Corbett's onderzoek heeft positief bijgedragen aan de nationale verkeersveiligheidscultuur. Sommige schattingen suggereren dat snelheidscamera's 1.000 mensen per jaar redden van de dood of verwondingen, 6.000 mensen sinds 2008 tot 2014. (Bron: Case Study )

    Gedragsverandering

    Jonathan Adkins, CEO van de Governors Highway Safety Association in Washington, is het eens met de effectiviteit van geautomatiseerde handhaving. Hij stelt dat het krijgen van een boete het gedrag van een bestuurder kan veranderen.

    Hij benadrukt echter ook hoe belangrijk het is om deze maatregelen op een eerlijke en rechtvaardige manier in te voeren, met publieke steun. Hij benadrukt de noodzaak van een evenwicht tussen handhaving en acceptatie door de gemeenschap. Dat is absoluut een eerlijke analyse!

    Kosteneffectiviteit

    Wat betreft verkeersveiligheid, betalen snelheidscamera's zichzelf terug in boetes en straffen. Het Home Office beweert dat er dagelijks 6.000 snelheidsboetes worden uitgedeeld in het Verenigd Koninkrijk, wat neerkomt op ongeveer 2,2 miljoen per jaar - wat resulteert in £ 220 miljoen aan inkomsten.

    Op basis van de door TfL voorgestelde onderhoudskosten van £ 3.773 per jaar voor elke camera, en gezien het feit dat er ongeveer 7.000 camera's in het Verenigd Koninkrijk zijn, kosten ze £ 26 miljoen om ze allemaal te laten draaien. Dat betekent dat ze zeer kosteneffectief zijn om te draaien.

      Veelvoorkomende kritiek op snelheidscamera's

      Er is veel kritiek op snelheidscamera's (eerlijk gezegd zijn er niet veel automobilisten die ze leuk vinden), maar de kritiek varieert van opmerkingen als: vermeende oneerlijkheid, zorgen over privacy, ouderwetsheid en de beschuldiging dat het een 'geldklopperij/snelheidscamera' is.

      Welnu, dit is onze kijk op de zaak:

      "Snelheidscamera's zijn oneerlijk"

      Soms kan dat wel, dat geef ik toe. Er wordt veel gespeculeerd over de foutmarge, sommigen zeggen dat het precies 10% van de maximumsnelheid is, anderen zeggen 10% + 2mph. Het veilige antwoord? Houd je aan de maximumsnelheid, dan word je niet betrapt.

      "Snelheidscamera's onthullen mijn identiteit"

      Terwijl ze dat doen, wordt de gedeelde afbeelding normaal gesproken alleen verspreid in de database van de politie en aan jou. Dit gezegd hebbende, is Italië van plan om te stoppen met het sturen van foto's om privacyproblemen te vermijden.

      "Snelheidscamera's zijn niet langer relevant voor nieuwere auto's"

      Er zit wel een logica achter, maar die geldt niet voor iedereen.

      Snelheidslimieten werden in de jaren 30 ingesteld, bijna 100 jaar geleden. De technologie en productkwaliteit die er tegenwoordig zijn, zijn zeker verbeterd, dus waarom zijn de snelheidslimieten niet omhoog gegaan - in feite zijn ze omlaag gegaan?

      Snelheidslimieten zijn er voor de veiligheid van iedereen, inclusief voetgangers en andere voertuigen. Naast de verkeersveiligheid zijn ze ook verlaagd om de omgevingsomstandigheden te verbeteren en vervuiling terug te dringen.

      "Snelheidscamera's zijn een manier om geld te verdienen/snelheidscamera's"

      Hoewel de boete en de kosten voor handhaving en handhaving sterk van elkaar verschillen, zijn de boetes en mogelijke strafpunten verhoogd om overtreders ervan te weerhouden dit in de toekomst te doen, ter afschrikking.