Everything You Need to Know About Speed Limits

Alles wat u moet weten over snelheidslimieten

Als immateriële entiteit zijn snelheidslimieten verzonnen limieten waaraan we geacht worden ons te houden, maar we zijn er fysiek niet toe beperkt. De snelheidslimiet van 10 mph werd voor het eerst in 1865 in het Verenigd Koninkrijk ingevoerd voor elk gemotoriseerd voertuig, maar werd al snel verlaagd naar 4 mph in landelijke gebieden en 2 mph in steden, en steeg door de jaren heen naarmate voertuigen steeds sneller werden.

Lees dit artikel en ontdek alles wat u moet weten over snelheidslimieten. We beginnen met het ontstaan ​​ervan, hoe ze in de loop der jaren zijn veranderd en welke richting snelheidslimieten opgaan.

Hoe snelheidslimieten tot stand kwamen

Snelheidslimieten, numeriek ingevoerd in 1861, werden geboren om veiligheidsredenen, zoals ze tegenwoordig worden gebruikt, maar veel, veel lager dan wat we tegenwoordig gewend zijn. Dit komt voornamelijk doordat de auto's destijds moeite hadden om ook maar in de buurt van de snelheidslimiet te komen, maar om veiligheidsredenen moesten worden beperkt (bijvoorbeeld een steile helling van een heuvel). De oorspronkelijke snelheidslimiet voor elk gemotoriseerd voertuig was 10 mph, maar werd verlaagd naar 4 mph in landelijke gebieden en 2 mph in steden.

De eerste niet-numerieke maximumsnelheid dateert van rond 1652 in Amsterdam, waar 'weggebruikers' beperkt waren tot 'een galop' in hun door paarden getrokken karren.

In 1896 werd de maximumsnelheid in het Verenigd Koninkrijk verhoogd naar 14 mijl per uur. Dit gebeurde nadat de eerste veroordeling voor te hard rijden was geregistreerd bij een snelheidsovertreding van 8 mijl per uur.

1901 kwam tot stand en de VS introduceerden snelheidslimieten in Connecticut, waarbij de maximale wettelijke snelheid werd vastgesteld op 12 mph in steden en 15 mph op plattelandswegen. Snelheidslimieten verspreidden zich vervolgens over de Verenigde Staten; in 1930 hadden alle staten behalve 12 numerieke limieten vastgesteld.

In 1903 werd in het Verenigd Koninkrijk de nationale maximumsnelheid verhoogd naar 20 mph. Omdat de handhaving hiervan moeilijk was vanwege het ontbreken van snelheidsmeters op voertuigen , werd de maximumsnelheid in 1930 geheel afgeschaft met de "Road Traffic Act".

In 1934 werd er een nieuwe snelheidslimiet van 30 mijl per uur (48 km/u) ingevoerd in stedelijke centra, wat nogal controversieel was. In juli 1967 werd een landelijke snelheidslimiet van 70 mijl per uur (112 km/u) ingevoerd. Dit is de snelheidslimiet zoals we die nu kennen.

Wat zijn de huidige snelheidslimieten?

Van de Welshe stedelijke gebieden tot de Duitse Autobahn, de maximumsnelheden variëren tegenwoordig van 20 mph tot onbeperkt op de Autobahn. Als we onbeperkt zeggen, nemen we dat met een korreltje zout, want de geadviseerde snelheid is 80 mph - maar niet beperkt tot!

In het Verenigd Koninkrijk zijn er doorgaans verschillende redenen voor een gevarieerde mix van snelheidslimieten, zoals:

Bebouwde kom: in de bebouwde kom geldt een maximumsnelheid van 30 mph (48 km/u). In Wales is de maximumsnelheid 20 mph (32 km/u).

Enkelbaanswegen: enkelbaanswegen hebben een maximumsnelheid van 60 mph voor normale auto's, busjes of campers van minder dan 3 ton. Voor voertuigen die een aanhanger trekken, kleine vrachtwagens, bussen/touringcars en campers van meer dan 3 ton is de maximumsnelheid 50 mph. Voor voertuigen van meer dan 7,5 ton in Schotland mag de maximumsnelheid niet hoger zijn dan 40 mph.

Dubbele rijbanen: dubbele rijbanen hebben een maximumsnelheid van 70 mph voor normale auto's, busjes of campers van minder dan 3 ton. Voor voertuigen die een aanhanger trekken, kleine vrachtwagens, bussen/touringcars en campers van meer dan 3 ton is de maximumsnelheid 60 mph. Voor voertuigen van meer dan 7,5 ton in Schotland mag de maximumsnelheid niet hoger zijn dan 50 mph .

Snelwegen: snelwegen hebben een maximumsnelheid van 70 mph voor normale auto's, busjes, campers of kleine vrachtwagens (onder de 7,5 ton). Voor voertuigen die een aanhanger trekken, grotere vrachtwagens (meer dan 7,5 ton), bussen/touringcars die langer zijn dan 12 meter, is de maximumsnelheid 60 mph.

De lokale maximumsnelheden kunnen afwijken van de hierboven genoemde maximumsnelheden. Deze kunnen door lokale overheden worden aangepast indien zij dat nodig achten.

Wat gebeurt er met snelheidslimieten in de toekomst?

Dit is een lastige kwestie, waar veel over gespeculeerd wordt, want het kan alle kanten op.

Resultaat #1: Hogere snelheidslimieten

Naarmate voertuigen zich in de loop van de tijd ontwikkelen, worden ze steeds zuiniger en veiliger door het gebruik van nieuwere technologieën, zoals ABS, automatisch remmen en botsingspreventie. Bovendien zorgen de gebruikte materialen voor onderdelen van betere kwaliteit, zoals sterkere remmen en banden met meer grip.

Al deze ingewikkelde ontwikkelingen zouden technisch gezien hogere snelheidslimieten mogelijk maken, aangezien auto's nu sneller dan 200 mph kunnen rijden, zou het logisch zijn dat de snelheidslimieten verhoogd kunnen worden, toch? Niet bepaald, aangezien de keerzijde die we hier zien, menselijk gedrag is.

Er bestaan ​​weliswaar nieuwe technologieën en betere onderdelen, maar betere reacties en menselijk gedrag komen niet helemaal overeen. We moeten niet alleen op deze nieuwe technologieën en onderdelen vertrouwen, maar ze eerder als assistent gebruiken.

Resultaat #2: Lagere snelheidslimieten

Zoals we hebben gezien bij Wales, kunnen de snelheidslimieten ook de andere kant opgaan - lager . De redenen hiervoor zijn simpelweg veiligheid en milieu. Lagere snelheidslimieten betekenen dat bestuurders niet zo snel rijden, wat betekent dat reactietijden en tijd om te stoppen aanzienlijk worden verkort, terwijl de milieuaspecten betrekking hebben op lagere snelheden, wat neerkomt op minder emissies die worden geproduceerd door rondrijden.

Wat zou uw uitkomst zijn? Hogere snelheidslimieten of lagere snelheidslimieten ?